tisdag 29 mars 2011

Inlägg till min hemlisvän

Jag har gått med på ett hemlisbyte, premiär för mig. Har tidigare varit för feg, men nu har jag tagit steget :)
Här kommer svaren på frågorna till hemlisbytet.

1. Hur många barn har du och vilken sort? Jag har två pojkar, 1,5år och 3 år.
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen? Lilleman: str92, huvud 48, skor 24 Storeman: str 110, huvud 52 skor 28
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter? str 40, fötter 40
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning? Virkning och stickning är inget jag är mästare på direkt men sytt har jag gjort bra länge, skulle nog kalla mig medel på det.
5. Någon annan hobby eller stort intresse? Nja, gillar att renovera och sånt, men mest i huvudet :)
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du? Just nu är det vävda bomullstyger som ligger i topp hos mig, men fina mönster och fina färger. Garn är inget jag samlar på..
7. Är du allergisk mot något? Nej.
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar? Gillar alla färger, men börjar bli lite trött på retrokombinationer som brunt och orange och gult. Men gillar de färgerna var för sig..
9. Skulle du vilja ha 1 m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket? Eftersom jag itne har tid att läsa längre med två små vildingar så föredrar jag tyg..
10. Vad läser du för typ av böcker? När jag läste var det självbiografier som slukades mest..
11. Prenumererar du på någon sy/sticktidning? Ottobre barn.
12. Nytt eller second hand? Både och.
13. Pojk/flick eller unisex? Både och där med.. Men eftersom jag inte har nån tjej blir det inte mycket flicksaker..
14. Vilka material gillar du eller ogillar du? Inget direkt.. syntet kan vara lite svårt att komma på saker att göra med det..
15. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva? Snedslåvikare är nåt jag funderat länge på.. Små saxar, Nya blad till rullkniven, som är köpt på panduro..
16. Är det något särskilt mönster du letar efter? Nej itne som jag kan komma på..
17. Bor du i hus eller lägenhet? Bor i lägenhet men letar hus..
18. Kaffe eller te? Kaffe!!! Är en kaffeoman!
 
Hoppas min hemlisvän blir nöjd med dessa svar..

2 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Roligt! Jag har varit med i det där två gånger tidigare och det är så spännande att få hem ett fullproppat paket. :-)
Avstod dock denna gång för jag tror inte jag skulle hinna.

Libe sa...

Vad roligt att du bestämde dig för att våga :) det är jätte roligt att göra paket till någon .. och få förstås ;)